Vem är du?

Jag är en fritt skrivande person med en bakgrund som journalist och samhällsdebattör.

Vad kommer du att bidra med på Textival?

En kortare inläsning (på ca 8 minuter) ur min bok Undersökningen eller When I woke up this morning I felt so gay till Ljudbok 3.0. Jag kommer också att delta i Författarbikten.

Årets tema är Mellanrum – vad tänker du kring det ordet?

Att det är ett bra och paradoxalt ord. Rum är aldrig ”mellan”. Rum är alltid ”i”, på stället. I en mer vardaglig bemärkelse är mellanrum platser som vi inte fäster så stor vikt vid. Vi tänker inte på dem, vi bara passerar och det är svårt att vistas där. De glider liksom undan. Sen tänker jag att man borde vara i de där mellanrummen lite oftare. Ett sånt mellanrum (om man tänker sig människor som platser) skulle kunna vara passagen mellan de platser vår kultur envisas med att placera oss i – hetero och homo. Min bok Undersökningen handlar en del om det där. Det är en mellanrumsbok. Fast ändå på något märkligt sätt ”i”.

