1. Vem är du?

Jag heter Anneli Furmark och är serietecknare och bildkonstnär. Jag är uppvuxen i Norrbotten. Jag hade en sorts obesvarad kärlek till det skrivna ordet innan jag kom på att jag kunde kombinera text och bild.

Sen dess har jag gett ut fyra egna böcker, den femte kommer i vår, och medverkat i ett antal serieantologier. Jag bor i Umeå med man och två barn. Jag jobbar på.

2. Vad ska du bidra med?

Jag ska medverka i Textivals Ljudbok, det blir ett tillfälle för mig att få prova texterna utan bilder.

3. Årets tema är ”Mellanrum” – vad tänker du kring ordet?

Jag tänker direkt på mellanbarn, som jag är. Jag tror att de som befinner sig i ett mellanrum är tvungna att reflektera och fundera. Jag har alltid fått höra att jag tänker för mycket, och inte förstått påståendet. Går det att låta bli? Vad är för mycket? I mellanrummet växer idéer, där finns det plats, där är jag gärna.

Årets Textival går av stapeln den 27 mars på Tredje Långgatan i Göteborg.

För utställarinformation och praktiska detaljer – kontakta Magnus Bernvik på magnus@textival.se. För information kring program, intervjuer etc – kontakta Elin Grelsson på elin@textival.se.

