Iår kommer vi trycka upp vår textiVAL på en tygkasse. Skrytsamt och samtidigt stolt kallar vi den mästerverket.

Tygkassen får alla besökare efter erlagd entréavgift 60 kronor.
I entré ingår OCKSÅ medlemsskap i föreningen Textival, Textivaltidningen samt FriaTidningens novellbilaga Fria Noveller 5!

skiss_tygkasse

Joakim själv säger såhär om valen:

Jag hade två dagar då jag kunde sitta och teckna och då gjorde jag till slut en val. Det är min favoritval, nordkaparen, i enkelt svartvitt mot någon slags försök till mönster, i en cirkel. Jag försökte komma på “poänger” kring valar, men det gick bara inte, allt kändes dumt. Det blev en emblematisk val.

Joakim Pirinen är född 1961. Vi känner honom som serietecknare, konstnär, författare och dramaturg. Han slog igenom med sin serie Socker-Conny i mitten på 80-talet.
I år var han nominerad till Dagens Nyheter kulturpris. Nomineringen löd: Med “Döda paret och deras ‘vänner’” har Joakim Pirinen på ett lika suveränt som smärtsamt sätt tecknat bilden av en människa som trasslat in sig i livet och försatts i djup kris, men som idogt försöker hitta tillbaka för att börja om.

